Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Krönika alt. media/innovation

Evelina Rönnung: Kärt barn med många (kampanj)namn

Publicerad: 19 September 2019, 07:50

Det här är en opinionstext

Åsikterna som uttrycks i artikeln står skribenten/skribenterna för.

Evelina Rönnung, ordförande i Månadens alt.media/innovation och kreativ chef/medgrundare på JR.


Ämnen i artikeln:

Månadens Kampanj

50/50, Not Big Macs, Craft a Western Whopper, Whopper Detour, Proud Whopper, McWhopper, Google home of the Whopper, Scariest Whopper, Burning Stores, The secret Whopper, Bullying Jr, Whopper neutrality, Scary clown night, Whopper Sacrifice, Whopper Blackout. Listan på kreativt belönade Burger King-jobb kan göras lång. Och det går inte sämre i Sverige - inspirerande att se hur snabbt Ingo lyckats med kontot. Hade jag varit marknadschef hade jag sneglat på Fernando Machado, Burger Kings välkände globala CMO. Hur som helst, grattis byrå och kund för ytterligare ett fint jobb!

Norrlands Guld är också en kund som lyckats göra många uppmärksammade projekt de senaste åren. Tag along, The Social Beer och nu Ölavtalet som kammar hem en andraplats i månadens omgång. Finurligt och underhållande i all sin enkelhet, och ett bevis på att ett starkt kreativt koncept kan inrymma idéer av alla slag, i så väl traditionell som alternativ media.

På tredje plats hittar vi Arboga BeerPack. En ryggsäck optimerad för att bära öl i skog och mark. En verklig lösning på målgruppens problem, tyckte vissa. Ett skoj stunt, tyckte andra. Jobbet kammade i alla fall hem en bronspeng. Grattis!

Det här är en opinionstext

Åsikterna som uttrycks i artikeln står skribenten/skribenterna för.

Evelina Rönnung

AD, F&B

Ämnen i artikeln:

Månadens Kampanj

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.