Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Krönika content

Jag köpte just content för 209 kr plus frakt

Publicerad: 9 juni 2021, 13:36

Juryordförande Björn Owen Glad om en kampanj som bygger broar över generationsgränser.


Content marketing handlar om att skapa innehåll som möter mottagarens behov. Om man kan tillföra ett verkligt mervärde – säger all logik och alla förståsigpåare – så kommer folk dela skiten ur ditt innehåll. Bara det är bra nog.

Om man vill göra sig verkligt märkvärdig kan man alltså påstå att content marketing är ett motgift mot reklamtrötthet. Man blir ju inte trött på reklam som man tycker är värdefull, eller hur? Man blir inte arg på Netflix för att de publicerar en meditationsguide från Headspace. Man förbannar inte Lego för att de med sina otaliga tv-serier håller barnen i schack medan man lagar middag.

Få är dock de marknadsförare som kan kasta den första stenen i glashuset och påstå sig helt utan skuld till reklamtrötthet.

På Blockets marknadsavdelning sitter dock ett gäng vars glorior inte halkat på sniskan ännu. Där någonstans föddes idén till boken ”Bättre Begagnat” som är ett så briljant exempel på mervärde och mottagarnytta att juryn unisont suckade – lystet, avundsjukt – när det kom på tal.

Med ”Bättre Begagnat” bygger Blocket broar över generationsgränser, förvaltar gammal kunskap och visar exakt vart det begagnade skåpet ska stå.

Skynda iväg till närmaste boklåda och köp content för 209 kronor. Varsågod.

Björn Owen Glad, juryordförande och innovation lead på Chiffer

Björn Owen Glad

Innovation lead, Chiffer

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.