Krönika design
Samarbetet mellan Bold och Mojang påbörjades vid den värsta covid-krisen. Plötsligt blev det normala det onormala sättet att jobba – en framgångsfaktor i skapandet av bolagets nya visuella identitet. Det skriver ordförande Eva Aggerborg, som också är design director på vinnande byrån Bold.
Månadens design
Happy F&B plockar årets första vinst i Månadens kampanj med sin hållbarhetskampanj för WIN WIN Gothenburg Sustainability Award. Tvåa kommer Hädnd med identiteten för Armémiseum och trea NORD DDB Stockholm med "Bröl" för Willys.
Julia Lundin
Månadens design
Grattis till våra två ettor BankerWessel och Happy F&B. De lyckades få exakt samma poäng för sina kampanjer "DesignStories Nationalmuseum" och "Strings Attached – Torsten och Wanja Söderbergs pris 2018". Tvåa blev Bold med Europride och trea Söderhavet för Energimyndigheten.
Julia Lundin
Månadens design
Garbergs kniper guldet i Månadens design för sin Bris-kampanj ”Barnens spelregler”. Tvåa blir Henrik Nygren Design med boken ”Bröderna Lejonhjärta” tillsammans med Rabén & Sjögren och trea Nord DDB med mobilskalen "Crashed Cases" för Volkswagen.
Julia Lundin
Månadens design
Spännande identitet för SVT ger Happy F&B guld i Månadens Design. Två kommer Brand Union Stockholm med "Arenans Barn" för Stiftelsen Friends/Swedbank och trea Henrik Nygren Design, med sin bok "Hotel Bergen Børs" för De Bergenske.
Julia Lundin
Månadens design
Happy F&B kammar hem Månadens design för kampanjen ”A–Z”, framtagen för Zlatan Ibrahimovic och Varners A–Z Sportswear. Tvåa kommer Identity Works för LIP och trea Garbergs för Viktor Rydbergs Gymnasiums musikal ”Sharks vs. Jets”.
Thomas Nilsson
Månadens design
Bedow tog vinsten i Månadens design med det humoristiska uttrycket för Terri Timely. Henrik Nygren Design plockade silverplatsen med Hesperios nya identitet och tredjeplatsen gick till Bold och lekfullheten i "Pontus in the air".
Julia Lundin