Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Krönika design

Oskar Lübeck: Att skava, eller inte att skava?

Publicerad: 23 September 2019, 10:05

Oskar Lübeck, grundare och Executive Creative Director, Bold


Ämnen i artikeln:

Månadens Kampanj

Årets tredje omgång av Månadens Design fick hela 43 bidrag, vilket var rekord i designkategorin för i år. Kul tyckte vi i juryn - mer att titta på och diskutera! Som vanligt letar vi efter bidrag som svarar upp mot våra tre kriterier (idé, relevans och hantverk) och som alltid i jurysammanhang är det svårt att vikta idé kontra hantverk.

Vi fick se många vackra bidrag med utsökt designhantverk, men det strama och avskalade hamnar ofta nära varann uttrycksmässigt. De är oklanderliga och därför lite svåra att bedöma tyckte vi i juryn. Därför gillar vi det som skaver lite. Där något som sticker ut, bryter mot det förväntade och får oss att titta igen. Som det vinnande bidraget Open, där siffror är den bärande idén och som till och med används för att skapa logotypen. Ett bra exempel på design som skaver lite, på ett bra sätt, och får en att titta igen.

Det här är en opinionstext

Åsikterna som uttrycks i artikeln står skribenten/skribenterna för.

Bra jobbat och stort grattis Happy F&B!

Oskar Lübeck

Executive CD, Bold

Ämnen i artikeln:

Månadens Kampanj

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.