Krönika idé
Vi skyller ofta på bristande budget och tröstar vi oss själva medan vi beundrar hantverket hos de kampanjer som var dyra nog att kunna vinna priser. Men vi vet innerst inne att det inte är sant. Det skriver Malin Evrenos, vikarierande ordförande i Månadens Idé.
Krönika idé
Som tur är finns det inget som bäddar för succé lika mycket som nederlag. Det skriver Oatlys John Schoolcraft, ordförande i Månadens Idé, apropå att juryn valde att inte utse någon vinnare i januari.
Krönika idé
Så varför i hela fridens namn är det så många företag just nu som gör reklam genom att visa upp människor som dansar och sjunger så fort de fått nys om företagets produkter eller tjänster? Den frågan ställer sig Frank Hollingworth, ordförande i Månadens Idé.
Krönika idé
Om bara några få Guldägg och en handfull Silverägg delades ut, skulle det inte kännas ännu lite mer åtråvärt att vinna då? Frank Hollingworth, ordförande i Månadens idé, resonerar om svårigheterna med att väga små och stora idéer mot varandra.