Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag08.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Krönika sociala medier

My Söderholm: En självklar vinnare

Publicerad: 26 September 2019, 12:43

My Söderholm, grundare Socialminds och ordförande Månadens sociala medier


Ämnen i artikeln:

Månadens Kampanj

I denna omgång av Månadens sociala medier fick vi in flest bidrag hittills vilket vi i juryn glädjes åt. Fortsätt gärna skicka in era bidrag!

Det märks att fler och fler tänker på att också anpassa sina kampanjer till sociala medier, och inte bara använder sociala medier som en extrakanal för att nå ut med sina budskap. Vi i juryn är fortsatt noggranna med att inte enbart studera den kreativa höjden på de bidrag vi får in, utan även att se hur väl kampanjerna är anpassade för just sociala medier. Allt från klipplängd och format till kanalval och målgruppsanpassning.

Det här är en opinionstext

Åsikterna som uttrycks i artikeln står skribenten/skribenterna för.

Det var några bidrag som stack ut extra mycket och vi var alla eniga om vilka som skulle få topplaceringar. Dessa bidrag hade tänkt utanför boxen och skapat innehåll som var väl anpassat för sociala medier:

1. Nord DDB, ”Fakecation”, Best Western

2. Abby Priest, ”Arboga BeerPack”, Arboga Bryggeri

3. Garbergs, ”Årets sommarplågor”, SL

4. Ehrenstråhle, ”Sarah Sjöströms brödbombning”, Pågen/LingonGrova och Ehrenstråhle, ”Testat på barn”, Kostministeriet

”Fakecation” var en självklar vinnare för oss då vi imponerades över Nord DDB:s snabbhet i att snappa upp en snackis och skapa en kampanj utifrån det – realtidsregissering när det är som bäst! ”Fakecation” är ett praktexempel på hur man lyckas skapa en röd tråd genom en hel kampanj och tar varje tillfälle i akt för att få extra spridning. Vi är även imponerade över att kampanjen inte bara fick en stor räckvidd och ett högt engagemang, utan även gav ett väldigt bra ROI.

Wow säger jag bara! Jag hoppas att fler tar inspiration av denna fina kampanj för detta vill vi gärna se mer av.

My Söderholm

Creative Director, Socialminds

Ämnen i artikeln:

Månadens Kampanj

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.