Månadens alt. media/innovation
Du beställer och har ingen aning om du får en kycklingburgare eller en grönsaksbaserad burgare. Sen ska du gissa. Ingos senaste tilltag för Burger King gav guld i månadens alternativa media/innovation, och det med stor marginal.
Månadens alt. media/innovation
Prime slog två flugor i en smäll – de visade möjligheterna med Clear Channels digitala tavlor samtidigt som hemlösa fick hjälp att hitta härbärgen. Det gav dem en förstaplats i årets första Månadens alternativa medier/innovation. Yasmine Winberg
Månadens alt. media/innovation
Abby Priest plockar hem vinstern i Månadens alternativa medier/innovation med sin nya kampanj för Adobe. Tvåa blir Åkestam Holsts "Den sociala ölen" för Norrlands Guld och trea Nord DDB med "Marriage Unblocked" för Björn Borg. Billy Andersson
Månadens alt. media/innovation
Att ge Scouterna i uppdrag att kartlägga skogen för Google Street View ger Garbergs vinst i månadens kampanj digitalt. Andraplatsen gick till Wenderfalck för deras arbete med Diablo III medan bronsplatsen kneps av Oatlys kampanj kring det nya Grammispriset "Årets hållbara artist".
Månadens alt. media/innovation
Edelman Deportivo och Trä- och möbelföretagen tog fram stolen "Chair of attention" för flickor med ADHD som får bristande uppmärksamhet i skolan, för det tar de hem månadens kampanj digitalt. Två blev ÅkestamHolst och IKEA medan bronset kneps av Saatchi & Saatchi och Popaganda.
Månadens alt. media/innovation
Audis fiffiga logotypbyte belönas med guld i senaste omgången av månadens kampanj. Wenderfalck kommer tvåa med Apotek Hjärtats "Solkräm på fat" och Forsman & Bodenfors kniper tredjeplatsen med "Sweden on Airbnb".
Månadens alt. media/innovation
På den internationella kvinnodagen höjde Fotografiska priset för män. Det gav Ord & Bild en förstaplats med stor marginal i årets första omgång av månadens alternativa media. Tvåa kom Garbergs och Amnestys "Snowden Out of Office" och trea CP+B och Frölunda HC och Bjurfors "A chair with a view".
Månadens alt. media/innovation
Låt produktens innehåll sköta kommunikationen. Det var strategin DDB Stockholm använde när byrån lanserade en bok om den mörka sidan av nätet. En strategi som gav vinst i senaste Månadens kampanj Digital. Billy Andersson
Månadens alt. media/innovation
Bris når målgruppen med en lättåtkomlig chatbot – byrån Garbergs vinner guld i Månadens första digital-tävling. Andraplatsen går till King för Ica och tredjeplatsen till Prime för Trygg-Hansa. Se kampanjen här
Månadens alt. media/innovation
Alla har vi nog vänt oss till vår vän Google när vi har problem. Det tog Åkestam Holst fasta på när de förvandlade de 100 mest googlade relationsproblemen till Ikeas möbler som lösning på trubblen. Garbergs kom tvåa med Los Santos Pride och ANR BBDO trea för sin Mansplaining-akut. Yasmine Winberg
Månadens alt. media/innovation
Garbergs idé om att sprida kärlek i GTA 5 hyllades av juryn och tog dem till en förstaplats i Månadens Digitalt. Tvåa kom King med mångfaldsprojektet Taxitolkarna och tredjeplats intog Åkestam Holst med ölkampanjen Ear Beer. Julia Lundin
Månadens alt. media/innovation
Kings app ”Läs upp” för Berättarministeriet tar en förstaplats i Månadens digitalt. Tvåa kommer Saatchi & Saatchi med ”Singelsläppet” för Popaganda och tredjeplats går till Åkestam Holst för 3D-ljudet i nya Audi A4. Julia Lundin