Månadens print
Kampanjen ”Julia i 6B är en hora”, från Talita av Åkestam Holst, vållade kritisk debatt på sociala medier. Men den gick inte hela vägen i Månadens printkategori och hamnade på en tredjeplats. Förstaplatsen knep ”Ålevangeliet” av Forsman & Bodenfors och ”Bara 403 dagar kvar” kvalade in på andraplatsen.
Månadens print
För andra gången under året vinner Åkestam Holst förstaplatsen i Månadens print för sitt samarbete med Reportrar utan gränser. Den här gången var det annonser som placerar världsledare i en journalistisk kontext som stal juryns hjärta.
Månadens print
Åkestam Holst kniper förstaplatsen i Månadens print med kampanjen "Om världen inte får se" som belyser pressfotografernas förvärrade situation. Andra platsen går till Ehrenstråhle och tredje till Nord DDB.
Månadens print
Åkestam Holst tar hem Månadens Print med sin annons "Välkommen hem" för Pressbyrån. Tvåa blir Volt med ”We Don't Always March Straight” för Försvarsmakten och trea Perfect Fools med ”Kronans Apotek – Ibiza 2018” för Kronans Apotek. Julia Lundin
Månadens print
Är det rimligt att kvinnor med mens tvingas betala 25 procent moms på tamponger? Det tycker inte Åkestam Holst som för Apotek Hjärtats räkning rabatterade priset på mensprodukter. Det ger dem en solklar vinst i senaste omgången av Månadens print.
Månadens print
Genom att anspela på den osäkerhet som kan uppstå när vi svenskar besöker internationella apotek tar Åkestam Holsts kampanj för Apotek Hjärtat hem månadens kampanj print. Silvret knips av Acnes blixtkampanj för IKEA medan bronsplatsen går till Volt och Försvarsmakten.
Månadens print
Två starka ord räckte för att Kärnhuset och Fonus skulle ta hem månadens kampanj print i oktober/november-omgången. Silvret gick till Saatchi & Saatchis parodi på "Min helg" för Jeep medan bronsplatsen kneps av Oatly Department of Mind Control / Forsman & Bodenfors för Oatlys senaste känga mot mjölkindustrin. Thomas Nilsson
Månadens print
Heter det gulebøjer eller heter det banan? Oavsett vilket vinner Saatchi & Saatchi förstapris i senaste omgången av månadens print, för sin norska tolkning av Gainomax klassiska slogan. Tvåa blir Oatly och trea kommer Volts printar för Försvarsmakten.
Månadens print
Delicato skarvar på sanningen – vilket ger vinst till DDB Stockholm i senaste omgången av Månadens Print. På en andra plats kommer Le Bureaus gratulation för Stockholms filmfestival och trea blir Ellermore för Keolis skitannons. Yasmine Winberg