Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Morgonsvepet

Airbnb: Satsningen på mer varumärkesbyggande har burit frukt

Publicerad: 17 februari 2022, 07:32

Airbnb tackar strategiförändring mot mer varumärkesbyggande marknadsföring för stark rapport, Tiktok snor konkurrenternas moderatorer och Burger king vill gå tillbaka till grunderna. Det och mer i dagens morgonsvep.


Ämnen i artikeln:

MorgonsvepetBurger KingTikTok

När Airbnb häromdagen presenterade sin starkaste kvartalsrapport någonsin attribuerade bolagets CFO Dave Stephenson en stor del av de starka resultaten till en förändrad marknadsföringsstrategi. 2019 tog bolaget ett beslut om

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Resumé får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.