fredag27 januari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Morgonsvepet

Amerikanska annonsmarknaden rasar med 16 miljarder

Publicerad: 8 september 2020, 06:31

Foto: Getty

Coronapandemin ger vind i seglen till inhousebyråerna, EA fick snabbt be om ursäkt efter reklammiss och Spotify kan komma att lansera en egen Tiktok-kopia. Det och mer i morgonsvepet.

Ämnen i artikeln:

MedieinvesteringarInhouseDroga5SpotifyTikTok

Julia V. Caesar

julia.v.caesar@resume.se


Att coronapandemin fått medieinvesteringarna att kraftigt minska råder inget tvivel om. På svensk mark föll medieinvesteringarna med  18 procent under det andra kvartalet, vilket är nytt rekord sedan IRM

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Resumé får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev