Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Morgonsvepet

Analys: Så förändras tonen i reklamen under karantänen

Publicerad: 25 mars 2020, 06:26

Foto: Getty Images.

Ton och budskap förändras i reklam i sociala medier, så förändrar corona konsumentbeteenden enligt Snapchat och Safari blockerar tredjeparts-cookies. Det är några av nyheterna i morgonsvepet.


Ämnen i artikeln:

Coronaviruset

Karantänlivsstilen har redan fått varumärken att dramatiskt förändra copy, bilder och ton i reklam på sociala medier. Det slår techfirman Pattern89 fast i samband med att de gjort en analys

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Resumé får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Ämnen i artikeln:

Coronaviruset

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.