tisdag21 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Morgonsvepet

”Betala senare” under lupp: Klarnas marknadsföring utreds – igen

Publicerad: 14 september 2020, 06:41

Klarna utreds för sin marknadsföring i Storbritannien, Ikea samarbetar med Spotify och mångfald i marknadsföring för film kan bli krav i Guldbaggen. Det är några av nyheterna i morgonsvepet.

Ämnen i artikeln:

Klarna

Yasmine Winberg

yasmine.winberg@resume.se


Det är den brittiska organisationen ASA, Advertising Standards Authority, som inleder en utredning av Klarnas marknadsföring. Det rör sig om marknadsföring och tjänster av typen ”köp nu, betala senare”, bland

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Resumé får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev