Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Morgonsvepet

Byron Sharp: ”Den syftesdrivna trenden leder till reklam som en 12-åring hade kunnat hitta på”

Publicerad: 19 oktober 2021, 06:29

Byron Sharp leder marknadsföringsinriktade Ehrenberg-Bass Institute.

Den inflytelserika professorn menar att syftesdrivna varumärken är lätta att kopiera, Vänsterpartiet vill minska reklamen i Stockholms kollektivtrafik och Amazon anklagas för att ha ljugit i kongressförhören. Det och mer i dagens morgonsvep.


Ämnen i artikeln:

SyftesdrivetByron SharpAmazonVänsterpartietStockholms lokaltrafik

Byron Sharp: Hetsen kring syftesdrivet har lett till dåligt självförtroende hos marknadsförare

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Resumé får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.