torsdag30 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Morgonsvepet

Clean Creatives kapar Ad Net Zeros sociala medie-konton – kräver svar om fossilkunder

Publicerad: 8 februari 2023, 07:18

Foto: Skärmdump Ad Net Zero/Twitter

Ett av reklambranschens klimatinitiativ utmanar ett annat genom en Twitter-kapning; Lidl och Tesco bråkar i domstol i Storbritannien, och en kampanj på Bris väcker debatt om hederskultur. Dessutom hoppar Microsoft på AI-tåget. Det och mer i onsdagens morgonsvep.

Ämnen i artikeln:

MorgonsvepetKlimatkrisenLidlTescoAIBris

Alicia Price

alicia.price@resume.se


2020 startades Ad Net Zero, en organisation för att driva förändring inom klimatfrågan i reklambranschen, av Ad Association i Storbritannien. Under tisdagen var tanken att lansera i USA, men lanseringsdagen

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Resumé får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev