fredag31 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Morgonsvepet

Coca-Cola i stor AI-satsning: ”Den mest ambitiösa visionen vi har sett”

Publicerad: 23 februari 2023, 07:31

Coca-Cola först ut att sluta avtal med konsultjätte i syfte att förbättra kreativiteten genom AI-verktyg, Unilever självkritiska kring den syftesdrivna marknadsföringen och annonsmarknaden för print har halverats på sex år. Läs mer i morgonsvepet.

Ämnen i artikeln:

MorgonsvepetCoca-ColaAIPrintUnileverKanye West

Andreas Rågsjö Thorell

andreas.thorell@resume.se


Dryckesjätten Coca-Cola ingick i veckan ett avtal med konsultjätten Bain & Company för att utforska nya sätt att förbättra kreativiteten i sin marknadsföring genom OpenAI, företaget bakom verktygen ChatGPT, DALL-E

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Resumé får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev