Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Morgonsvepet

Corona skapar trendbrott – sponsrade inlägg i sociala medier sjunker

Publicerad: 15 februari 2021, 07:04

Ner för sponsrade inlägg i sociala medier.

Foto: RicardoImagen/Getty Images.

Antalet inlägg i sociala medier som innehåller ordet ”samarbete” har minskat, SVT:s reklampanik i Melodifestivalen och män tycker att stereotyper av dem i reklam riskerar att skada deras mentala hälsa. Det är några av nyheterna i morgonsvepet.


Ämnen i artikeln:

Influencer marketingInfluencersMelodifestivalenSVTCoca-ColaTikTok

Influencer marketing som kanal i Sverige har vuxit i rekordfart de senaste åren. Faktum är att det är den kanal som ökat mest av samtliga i reklamkakan. IRM, som mäter

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Resumé får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.