Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Morgonsvepet

Efter Apples restriktioner – så påverkas den platsbaserade reklamen

Publicerad: 13 januari 2020, 07:34

Apple har stramat åt.

Foto: GettyImages

Platsbaserad marknadsföring påverkas, PR-legendaren Harold Burson har gått bort och Martin Sorrell om annonsörsåret 2020. Det är några av rubrikerna i helgsvepet.


Ämnen i artikeln:

MorgonsvepetAppleBurson-MarstellerMartin SorrellJustin BieberJeff BezosBurger King

Sedan Apple införde restriktioner kring platsbaserad data har det förändrat möjligheten för annonsörer att samla in geografisk information, skriver Digiday. Apples uppdatering, som släpptes i september, innehåller regelbundna påminnelser

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Resumé får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.