Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Morgonsvepet

Efter Apples uppdatering: Facebook-annonsörer har svårt att spåra köp

Publicerad: 8 september 2021, 06:29

Flera stora annonsörer har svårt att koppla köp till användare som klickat på en annons, techbolagen har högsta lobbyingbudgeten i EU och ministern hotar med hårdare reglering av kreditbolagen. Det och mer i dagens morgonsvep.


Ämnen i artikeln:

Morgonsvepet

Sedan Apple i och med sitt uppdaterade Ios införde sina nya regler kring tredjepartsspårning har många annonsörer på Facebook haft stora problem. Enligt AdAge har annonsörerna svårt att ens stämma

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Resumé får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Ämnen i artikeln:

Morgonsvepet

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.