lördag3 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Morgonsvepet

Efter Apples uppdatering: Facebook-annonsörer har svårt att spåra köp

Publicerad: 8 september 2021, 06:29

Flera stora annonsörer har svårt att koppla köp till användare som klickat på en annons, techbolagen har högsta lobbyingbudgeten i EU och ministern hotar med hårdare reglering av kreditbolagen. Det och mer i dagens morgonsvep.

Ämnen i artikeln:

Morgonsvepet

Thomas Nilsson

thomas.nilsson@resume.se


Sedan Apple i och med sitt uppdaterade Ios införde sina nya regler kring tredjepartsspårning har många annonsörer på Facebook haft stora problem. Enligt AdAge har annonsörerna svårt att ens stämma

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Resumé får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev