Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Morgonsvepet

Instagram rädda att tappa tonåringarna – plöjer ned alla reklammiljarder för att locka målgruppen

Publicerad: 18 oktober 2021, 06:34

Tonåringarnas minskade intresse för Instagram gör att appen riktar hela annonsbudgeten mot målgruppen, så mycket tjänar Sveriges största influencers och Apples reklamaffär blomstrar efter privacy-uppdateringen. Det är några av nyheterna i morgonsvepet.


Ämnen i artikeln:

InstagramAppleInfluencersS4 Capital

Nya dokument från New York Times visar att nästan hela Instagrams globala marknadsföringsbudget sedan 2018 har gått till att visa annonser riktade mot tonåringar. Appens årliga annonsbudget är planerad

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Resumé får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.