Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Morgonsvepet

IRM: Så mycket tappade svensk annonsmarknad 2020

Publicerad: 19 februari 2021, 07:31

Nya siffror från IRM visar hur svenska annonsörer dragit i handbromsen 2020.

Den svenska annonsmarknaden krympte med fem procent 2020 jämfört med föregående år, intäkterna sjunker för Omnicom och Facebook anklagas för att ha ignorerat varningar om dopad räckviddsmätning. Det och mer i dagens morgonsvep.

Ämnen i artikeln:

IRMAnnonsOmnicomFacebookClubhouseWarner Bros

Julia V. Caesar

julia.v.caesar@resume.se


Att resultatet är negativt när Institutet för reklam- och mediestatistik, IRM, idag redovisar sin statistik för det fjärde kvartalet 2020 och därmed lägger den sista pusselbiten för helåret, kommer förmodligen

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Resumé får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev