Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Morgonsvepet

Kartläggning: Reklamtrötta och underrepresenterade – svenskarna om reklamen

Publicerad: 8 juni 2021, 06:36

Man skippar annonser och värnar om hållbarhet – Rättvisaren visar var svenskarna står kring reklam och varumärken. Dessutom: Twitters trendalgoritm manipuleras och ANA har nytt rankningssystem. Det är några av nyheterna i morgonsvepet.


Ämnen i artikeln:

Morgonsvepet

I dag släpps Mediekompaniets 156-sidiga rapport ”Rättvisaren 2021” som kartlägger hur svenskarna ser på reklam och nyheter. Till rapporten, där man bland annat gräver djupare i representation, trovärdighet och produktbortval,

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Resumé får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Ämnen i artikeln:

Morgonsvepet

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.