Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Morgonsvepet

Klarnas CMO: Målet är att göra e-handeln till en social upplevelse

Publicerad: 23 mars 2022, 07:38

Innan tiden på Klarna var David Sandström vd på Nord DDB.

Foto: Viktor Fremling/Montage

David Sandström berättar att Klarna inspireras av kinesiska ”super-appar”, sju miljoner har besökt Nikes Roblox-butik och kritiken mot Arlas Kefir-stopp fortsätter rulla in. Det och mer i dagens morgonsvep.


Ämnen i artikeln:

MorgonsvepetKlarnaDavid SandströmNikeArla

Efter att Klarna länge kritiserats för att driva den ökade skuldsättningen bland unga började företaget, inte minst vd:n Sebastian Siemiatkowski, för ett par år sedan slå tillbaka mot kritiken. I

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Resumé får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.