Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Morgonsvepet

Konsumenter i coronatider: Så bör varumärken marknadsföra sig

Publicerad: 26 mars 2020, 07:07

40 procent säger att man bör undvika humor i reklamen.

Foto: GettyImages

Rapport visar vad konsumenterna önskar av varumärken under corona, utomhusmarknaden lider och så tänker tv-annonsörerna i coronatider. Det är några av nyheterna i morgonsvepet.


Ämnen i artikeln:

MorgonsvepetCoronavirusetTVAnnonsörerVarumärkeVarumärkesstrategiUtomhusreklamKantar MediaJohan Petré

Vad vill egentligen konsumenterna ha av varumärkena i dessa kristider? Kantar Sifo har svaret. I en studie där 25 000 personer från 30 länder har varit med svarar deltagarna

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Resumé får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.