Morgonsvepet
Konsumenter vill få reklam på Tiktok – men marknadsförare väljer Youtube
Publicerad: 25 september 2020, 06:29
Foto: Unsplash
Apple sätter press på Spotify, Laholm vill locka besökare med hjälp av influencer och ny undersökning vittnar om stor diskrepans mellan reklamen som konsumenterna vill ha – och reklamen som marknadsförare vill satsa på. Det och mer i morgonsvepet.
Ämnen i artikeln:
Influencer marketingGamingTikTokYoutubeAppleSpotifyReklamombudsmannenAmazonGoogleMicrosoftReklamInfluencerInfluencersFör första gången någonsin hamnar kinesiska Tiktok i toppen av analysföretaget Kantars Global Ad Equity, baserad på svar från över 4000 konsumenter och 700 seniora marknadsförare. På andraplats kommer Instagram,
Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto
Skapa kontoHar du redan ett konto? Logga in
Med ett konto på Resumé får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg