Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Morgonsvepet

Konsumentorganisationer kräver krafttag mot den digitala annonsindustrin

Publicerad: 14 januari 2020, 07:42

Foto: Getty Images

Sveriges Konsumenter kräver att Datainspektionen granskar hela den digitala annonsindustrin, Bynk lanserar varumärket Rocker och Oatlys gör storsatsning på England. Det är några av nyheterna i Morgonsvepet.


Norska konsumentorganisationen Förbrukarrådet har tagit fram rapporten ”Out of control” där man har kartlagt hur appar skickar vidare information om användarna till nätverk av annonsföretag som säljer utrymme till annonsörer

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Resumé får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.