lördag1 april

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Morgonsvepet

Nike, Adidas och Spotify anklagas för hyckleri efter sina ställningstaganden

Publicerad: 5 juni 2020, 06:43

Unilever och Mark Ritson varnar för backlash för den syftesdrivna annonseringen efter George Floyds död, Lego pausar marknadsföringen och Facebook stoppar annonser från statskontrollerade medier. Det är några av nyheterna i morgonsvepet.


Andreas Rågsjö Thorell

andreas.thorell@resume.se


Unilever och Mark Ritson varnar för backlash
FMCG-jätten Unilever uppmanar varumärken att vara sansade I hur de tar utformar sina syftesdrivna utspel I det klimat som uppstått efter George Floyds död

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Resumé får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev