Morgonsvepet
Nike fortsätter aktivera konsumenterna i karantän – låter amatörer tävla mot proffs
Publicerad: 15 maj 2020, 05:50
I Nikes ”Living Room Cup”-kampanj deltar bland annat Cristiano Ronaldo.
Nike gör en stjärnspäckad finalvecka i sin ”Living Room Cup”-kampanj, Ikea Ryssland vill hjälpa föräldrar underhålla uttråkade barn i coronakarantän och Procter & Gamble utvecklar sin digitala shoppingupplevelse. Det är några av nyheterna i morgonsvepet.
Nike var ett av de första varumärkena på ett internationellt plan att lansera initiativ som svarade på coronakrisen. Redan i mars lanserade man kampanjen ”Play inside, play for the world” och gav alla kunder gratis tillgång till premiumdelarna av Nikes träningsapp Nike Training Club. Med på kampanjen var bland annat de Nike-sponsrade idrottsstjärnorna Tiger Woods och Serena Williams. Nu fortsätter Nike på samma bana och låter amatörer testa sina atletiska förmågor mot idrottsstjärnor som hockeyproffset Alexander Ovechkin och tennisproffset Rafael Nadal, skriver Adweek. Det görs som en final i Nikes två månader långa ”Living Room Cup”-kampanj som gått i Europa. I finalveckan vill Nike sluta med flaggan i topp genom en ”all-star week” där en ny idrottsstjärna deltar varje kväll. Kampanjen går framför allt på Instagram och består av olika övningar som passar att utföra i hemmiljö, som situps, och utmanar deltagarna att slå olika atleters rekord. Tävlingarna arrangeras med hjälp av AKQA, som sköter Nikes digitala konto. Allt bildmaterial i kampanjen har fotats av de deltagande atleterna hemifrån. Andra stjärnor som deltar i kampanjen är fotbollsstjärnan Cristiano Ronaldo och golfproffset Rory McIlroy.
Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto
Skapa kontoHar du redan ett konto? Logga in