torsdag23 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Morgonsvepet

Ny rapport: Twitter-användare tycker skämtande företag känns ”passé”

Publicerad: 18 januari 2022, 07:34

För två veckor sedan uppmärksammades amerikanska Pabst Blue Ribbon för sitt Twitter-skämtande. Tweeten, som ansågs gå över gränsen, togs sedermera bort och personen som twittrade fick sparken.

Hälften av Twitter-användarna skeptiska mot företagens skämtande, Arlas ”Netto noll” kan bli Årets matbluff och varumärkesbråk i dejtingvärlden. Det och mer i dagens morgonsvep.

Ämnen i artikeln:

TwitterArlaInfluencer marketing

Thomas Nilsson

thomas.nilsson@resume.se


En ny rapport från Twitter visar att hälften av plattformens användare tycker att varumärken som på Twitter förlitar sig mycket på humor känns ”passé”, det rapporterar Adage. Samtidigt upplever

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Resumé får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev