Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Morgonsvepet

Ny spellag på plats – men inga skärpta krav på måttfull reklam

Publicerad: 24 november 2022, 07:27

Förslaget om att skärpa kraven om måttfullhet vid marknadsföring av spel antogs inte.

Guccis kreativa chef Alessandro Michele avgår, Revolution Race-grundaren Pernilla Nyrensten kritisk till Margaux Dietz efter uppmärksammade videon och inga skärpta krav på måttfull spelreklam. Det är några av nyheterna i Morgonsvepet.

Ämnen i artikeln:

MorgonsvepetSpelmarknadsföringSpelbolagReklamMargaux DietzRevolution RaceEuropaparlamentetGucciAdidasKanye West

Amanda Törner

amanda.torner@resume.se


Debatten kring spelreklamens utformning och dess roll i spelmissbruket har debatterats fram och tillbaka i flera år. Under onsdagen antog riksdagen en ny spellag, som innebär att olicensierat spel stängs

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Resumé får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev