Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Morgonsvepet

Nytt lagförslag förbjuder ”övervakningsreklam” – en dramatisk förändring

Publicerad: 19 januari 2022, 07:45

UPPDATERAD. En ny lag som ytterligare begränsar användningen av personlig data för riktade annonser väntas slå hårt mot Facebook och Google, Tiktoks marknadschef lämnar och Youtube lägger ned satsning på originalinnehåll. Det är några av nyheterna i morgonsvepet.


Ämnen i artikeln:

FacebookGoogle

Under de senaste åren har lagstiftarna diskuterat en reglering av techindustrin för att komma till rätta med plattformarnas rapporterade problem med hanteringen av personlig data, desinformation och skadligt innehåll.

Efter att

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Resumé får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Ämnen i artikeln:

FacebookGoogle

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.