Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Morgonsvepet

Philip Morris ser det vita snuset som nyckel till tillväxt

Publicerad: 12 maj 2022, 06:27

Foto: Janerik Henriksson/TT

Swedish Match, som i Sverige har kritiserats för sin marknadsföring av det vita snuset, kan vara nära att köpas upp av Philip Morris. Snusfrågan kan vara avgörande. Dessutom följer fler koncerner i WPP:s fotspår, och marknadsförare är osäkra på influencer marketing.


Ämnen i artikeln:

ZynPublicis GroupeIPGMorgonsvepet

I dagarna har tobaksjätten Philip Morris bud på snusproducenten Swedish Match diskuterats flitigt. I en intervju med Dagens industri berättar Jacek Olczak, vd för Philip Morris International, att det vita

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Resumé får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.