Morgonsvepet
PR-veteraner köper halva Geelmuyden Kiese
Publicerad: 13 september 2021, 06:30
Hans Geelmuyden säljer sitt livsverk.
Foto: Press
Geelmuyden Kiese säljs, tysk domstol beslutar att influencers slipper reklammärka vissa poster och påkostad kampanj för Uber Eats. Här är måndagssvepet.
Ämnen i artikeln:
MorgonsvepetHans GeelmuydenGeelmuyden KiesePRPR-ByråerInfluencerInfluencersEkonomiByråerEn storaffär har blivit signad inom pr-branschen. Hans Geelmuyden säljer nämligen 50,1 procent av sitt livsverk – Geelmuyden Kiese. Försäljningen blev klar i fredags och det var norska Dagens Näringsliv som var först med att berätta nyheten. Köparna är två pr-veteraner, Jonatan Fægri och Lars Erik Grønntun, som tidigare har arbetat tillsammans på byrån Hill & Knowlton, Grønntun som global chef och Fægri som driftchef.
Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto
Skapa kontoHar du redan ett konto? Logga in