Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Morgonsvepet

PR-veteraner köper halva Geelmuyden Kiese

Publicerad: 13 september 2021, 06:30

Hans Geelmuyden säljer sitt livsverk.

Foto: Press

Geelmuyden Kiese säljs, tysk domstol beslutar att influencers slipper reklammärka vissa poster och påkostad kampanj för Uber Eats. Här är måndagssvepet.


Ämnen i artikeln:

MorgonsvepetHans GeelmuydenGeelmuyden KiesePRPR-ByråerInfluencerInfluencersEkonomiByråer

En storaffär har blivit signad inom pr-branschen. Hans Geelmuyden säljer nämligen 50,1 procent av sitt livsverk – Geelmuyden Kiese. Försäljningen blev klar i fredags och det var norska Dagens Näringsliv som var först med att berätta nyheten. Köparna är två pr-veteraner, Jonatan Fægri och Lars Erik Grønntun, som tidigare har arbetat tillsammans på byrån Hill & Knowlton, Grønntun som global chef och Fægri som driftchef.

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Resumé får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.