Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Morgonsvepet

Protestaktion mot brittiska byråer – anses bidra till klimatförstöringen

Publicerad: 13 oktober 2021, 06:43

Protestaktionerna mot hur miljöskadliga bolag marknadsför sig fortsätter, ny studie visar hur annonsörer ska fördela budgeten för bäst effekt och kreatören bakom ”Just do it” har avlidit. Det och mer i dagens morgonsvep.


Ämnen i artikeln:

Hållbarhet

I veckan har 20 brittiska städer tapetserats med billboards och bussannonser som riktar skarp kritik mot några av landets största reklambyråer. Bakom kampanjen står aktivistgruppen Brandalism. Byråerna kritiseras för sin

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Resumé får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Ämnen i artikeln:

Hållbarhet

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.