Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Morgonsvepet

Rapport: Marknadsförare spenderar bara 18 procent av arbetstiden på kreativt arbete

Publicerad: 19 augusti 2021, 06:37

Mer av marknadsförares tid går åt till tidsrapportering, enligt en ny rapport. Facebook börjar dela med sig av vilka inlägg som syns mest på plattformen och Brynäs försöker rädda säsongens nya reklam. Det är några av nyheterna i morgonsvepet.


Ämnen i artikeln:

FacebookMemmoPepsiCoca-ColaMorgonsvepet

Enligt en rapport från PHD spenderar marknadsförare mindre tid på kreativt arbete, och mer på tidsrapportering, skriver Campaign. Undersökningen bygger på svar från 1721 seniora marknadsförare från hela världen.

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Resumé får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.