Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Morgonsvepet

Reklamintäkterna för influencers sjunker – då blir de mer syftesdrivna

Publicerad: 26 augusti 2020, 06:25

Foto: Mateus Campos Felipe.

Norges medieinvesteringar faller med en miljard norska kronor under det andra kvartalet, bilden av Sverige som besöksland bra trots annorlunda coronastrategi och sjunkande reklamintäkter gör influencers mer syftesdrivna. Det och mer i morgonsvepet.


Ämnen i artikeln:

MedieinvesteringarInfluencer marketingTikTokVisit SwedenAmazonSpotify

I spåren av pausade och krympande reklamintäkter till följd av coronapandemin har influencers hittat nya sätt att kommunicera med sina följare. Det är nätverket The Markerly survey som frågat sina

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Resumé får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.