Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Morgonsvepet

Reklaminvesteringarna ökar – här är USA:s största annonsörer

Publicerad: 28 juni 2022, 05:21

Amerikanska annonsörer ökade sina reklaminvesteringar förra året.

Foto: Getty images

Tjänstesektorn bromsar in, låg förståelse för marknadsföring inom organisationer, och de var varumärkena som lade mest pengar på reklam i USA under förra året. Det är några av nyheterna i morgonsvepet.


Ämnen i artikeln:

MorgonsvepetReklaminvesteringarCannes LionsAmazonUndersökningByråer

Amerikanska annonsörer ökade sina reklaminvesteringar med nästan 20 procent under 2021, till en rekordnotering på sammantaget 196 miljarder dollar. Det enligt Adages årliga rapport över de 100 största amerikanska

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Resumé får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.