Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Morgonsvepet

Reklamtröttheten har aldrig varit större – sex av tio svenskar negativa till reklam

Publicerad: 2 september 2020, 06:28

Reklamtröttheten bland svenska fortsätter att öka, Facebook larmar om rysk påverkanskampanj och AT&T överväger försäljning av reklambolag. Det är några av nyheterna i morgonsvepet.

Ämnen i artikeln:

ReklamtrötthetSveriges AnnonsörerHanna Riberdahl

Andreas Rågsjö Thorell

andreas.thorell@resume.se


Intresseorganisationen Sveriges Annonsörer har de senaste 15 åren frågat svenska folket om deras inställning till reklam tillsammans med Novus. Att så mycket som 59 procent uppger att de negativa till

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Resumé får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev