Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Morgonsvepet

Så dålig är svensk reklam på mångfald: Överrepresentation av unga, vita och smala

Publicerad: 22 september 2020, 06:38

Getty Images

Rapporten Rättvisaren visar att svensk reklam inte speglar hur befolkningen ser ut, Fearless Girl i hyllning till Ruth Bader Ginsburg och Youtube fortfarande barnens sociala medier-favorit. Det är några av nyheterna i Morgonsvepet.

Ämnen i artikeln:

OrvestoMångfaldFearless GirlYoutubeSnapchatTikTokFacebookReklam

Amanda Törner

amanda.torner@resume.se


För sjätte året i rad släpps nu rapporten Rättvisaren, en stor mediegranskning som presenterar statistik om representation i den svenska mediebilden. Årets rapport visar att svensk reklam inte speglar hur

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Resumé får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev