Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Morgonsvepet

Storbritannien vill förbjuda snabbmatsreklam

Publicerad: 11 november 2020, 07:32

Storbritanniens premiärminister Boris Johnson.

Det ljusnar för Sveriges medieinvesteringar, Isabella Löwengrips bolag vänder till förlust och i Storbritannien ryter reklamindustrin ifrån mot vad som kan bli världens tuffaste lag mot digital annonsering av snabbmat. Det och mer i dagens morgonsvep.


Ämnen i artikeln:

StorbritannienReklamMedieinvesteringarFacebookIsabella LöwengripSpotify

Världens hårdaste reglering för digital marknadsföring kan snart bli verklighet. Det menar The Guardian, som rapporterar att Downing Street ser över ett förbud av marknadsföring digitalt för snabbmat. Förslaget

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Resumé får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.