Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag05.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Morgonsvepet

Super Bowl-reklamen hyllar första kvinnan att coacha i finalen

Publicerad: 29 Januari 2020, 07:20

Microsofts story om den kvinnliga pionjären, Pinterests nya verktyg lockar L’Oreal och Google lanserar ny produkt.


Ämnen i artikeln:

Dentsu Aegis NetworkFacebookMicrosoftMorgonsvepetPinterestGoogleSuper Bowl

Varumärkena gör nu Super Bowl-reklamer på löpande band – på söndag är det dags för finalmatchen från Miami. Microsoft har nu släppt en av sina reklamfilmer som fått stor spridning internationellt. 

De gör nämligen en 60 sekunders-spot om den första kvinnan någonsin att coacha i Super Bowl – Katie Sowers. Hon är även första kvinnan att coacha San Francisco 49ers och i NFL Playoffs. Filmen är gjord av McCann och man hoppas med den inspirera kvinnor att leda. Microsoft har ett långgående samarbete med NFL och detta är en del i företagets strävan att supporta de personer som förändrar världen.

Se filmen här:

Pinterests nya verktyg lockar L’Oreal
Pinterest har lanserat ett nytt verktyg som låter användarna virtuellt testa produkter från olika skönhetsvarumärken. Användarna kan gå direkt in i sektionen ”Try On” för att experimentera framför kameran och kan använda sökfunktionen för att söka på exempelvis olika läppstiftsfärger. L’Oreal är det första företaget att signa upp. Sephora och Neutrogena är två andra som är med på tåget. Enligt Pinterest så söker 52 miljoner personer på skönhetsvarumärken på plattformen i USA varje månad.

Jodå, Facebookanvändare klickar på annonser
Facebook har sett hur antalet personer som klickar på annonser mellan juli och januari ökar, enligt Facebookannonsörers egna verktyg Audience Insights. De ser ökningarna både i USA och Storbritannien. Ett växande område på Facebook är Stories som enligt plattformen själva har över 500 miljoner dagliga användare.

Tungviktare lämnar Dentsu Aegis
Matthew Platts, chef för media på Dentsu Aegis, lämnar byrån efter 27 år. Han har tidigare arbetat på bland annat BBJ Media Services, Vizeum och chef för Amplifi i Storbritannien. Platts följer flera seniora medarbetare som på senare tid lämnat företaget, bland annat hans tidigare chef Jerry Buhlmann, på Amplify.

Google lanserar utmanare till Slack
Enligt uppgifter till techtidskriften The Information ska Google lansera en kommunikationsapp som ska integreras med flera av deras nuvarande plattformar, som Gmail, Google Drive och videotjänsten Hangouts. Målet ska vara att ta tillbaka användarna som valt lösningar som Microsoft Teams eller Slack, som idag erbjuder bland annat erbjuder tjänsten inom röst- och videosamtal.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.