Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Morgonsvepet

Trendbrott: färre svenskar negativa till reklam

Publicerad: 27 augusti 2021, 05:50

När annonspengarna sjunker så sjunker också andelen negativa till reklam.

Foto: Getty Images.

Färre negativt inställda till reklam enligt undersökning, Tiktok experimenterar med längre klipp och politisk reklam under mellanvalåret i USA kommer att öka. Det är några av nyheterna i morgonsvepet.


Ämnen i artikeln:

Sveriges AnnonsörerNovusTikTokOmnicomMångfaldAirBnBInfluencer

De senaste åren har det pågått en högljudd diskussion om att allt fler människor blir negativt inställda till reklam. Även undersökningar har visat att det råder en utbredd reklamtrötthet. Nu

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Resumé får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.