Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Morgonsvepet

Unilever slutar marknadsföra mat och dryck till barn under 16 år – avslutar influencersamarbeten

Publicerad: 22 april 2022, 06:15

Unilever tar beslut för att ”höja ribban för ansvarsfull marknadsföring”, störst löneskillnader på mellan könen på Publicis-byrån och hög lön viktigast för unga svenskar. Det är några av nyheterna i morgonsvepet.


Ämnen i artikeln:

UnileverMorgonsvepetPublicis GroupeLönerCNN

FMCG-jätten Unilever förbinder sig att inte marknadsföra och göra reklam för mat och drycker till barn under 16 år. Löftet gäller både traditionella medier och sociala medier, enligt ett pressmeddelande.

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Resumé får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.