Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Morgonsvepet

Unilever spår bestående förändring av shoppingvanor – stoppar all större reklamproduktion

Publicerad: 24 april 2020, 06:34

Unilevers vd Alan Jope tror att coronapandemin kommer trigga ”bestående förändringar” i människors konsumtionsbeteende.

Foto: Flickr

Dagligvarujätten Unilever stoppar all större reklamproduktion för att spara pengar under coronapandemin, granskning visar att Amazon använder tredjepartsdata för att utveckla konkurrerande produkter och Mark Ritson kritiserar coronareklamen. Det är några av nyheterna i morgonsvepet.

Ämnen i artikeln:

UnileverAmazonInfluencersPublicis GroupeCoronaviruset

Amanda Törner

amanda.torner@resume.se


För att spara pengar under coronapandemin stoppar dagligvarujätten Unilever, som äger över 400 varumärken och är en av världens största annonsörer, all större reklamproduktion och vänder sig mot billigare mediekanaler.

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Resumé får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev