måndag5 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Morgonsvepet

Varumärkeshyllningar till kung Charles upplevs som falska

Publicerad: 8 maj 2023, 06:09

Heinz hyllar den nya engelska monarken – men britter tror att det snarare handlar om att vinna pr-poäng.

Foto: Heinz/Kampanjbild

Varumärken som uppmärksammar Charles III kröning ses inte som genuina, enligt en undersökning. Google gör om sitt sök, e-handlare är pessimistiska, och marknadschefer har kortare anställningar.

Ämnen i artikeln:

HeinzGoogleSociala medierMarknadsföringPR

Alicia Price

alicia.price@resume.se


I helgen kröntes Charles III till kung i England, och många varumärken har valt att uppmärksamma detta. Men enligt en undersökning från Yougov uppfattar majoriteten av britter inte detta som

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Resumé får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev