Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Morgonsvepet

WPP, Dentsu, IPG, Publicis och Omnicom under press – klimatrelaterade stämningar har fördubblats

Publicerad: 16 maj 2022, 06:45

Antalet stämningar mot klimatrelaterad reklam har fördubblats på fem år, Johan Lindeberg blir creative director för NFT-plattform och färre amerikaner vill reglera techjättarna. Läs mer i morgonsvepet.


Ämnen i artikeln:

WPPPublicis GroupeIPGDentsuOmnicomReklambyråerKlimatkrisenNFTTechNetflix

En ny rapport visar hur en stor mängd av stämningar om greenwashing riskerar bli en ”pinsam upptäckt” för allmänheten med ”föga smickrande nyhetscykler” och ”dyra och tidskrävande juridiska processer” för

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Resumé får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.