Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Morgonsvepet

WPP tror inte att det globala fraktkaoset kommer drabba annonsmarknaden: ”Vi har inte sett någon effekt”

Publicerad: 1 november 2021, 07:25

Mark Read, vd för WPP.

Till skillnad från andra tror inte att reklamjätten WPP att annonsinvesteringar kommer minska på grund av fraktkaos. Cloetta drar tillbaka sin kritiserade fruktreklam, och allt fler byråer värderar klimatarbete hos sina kunder. Här är måndagens morgonsvep.


Ämnen i artikeln:

MorgonsvepetWPPCloettaMalaco

WPP tror inte att annonsinvesteringarna kommer minska till följd av fraktkaoset, utan höjde sin försäljningsprognos. Enligt vd Mark Read har branschen nu återhämtat sig från coronakrisen, och kunder världen över

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Resumé får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.