Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Morgonsvepet

Youtubes reklamintäkter bommar förväntningarna grovt – här är förklaringen

Publicerad: 27 april 2022, 06:23

Alphabets reklamaffär fortsätter att växa – men Youtubes intäkter långt ifrån målet, Konsumentverket utreder influencer för kris-sms och WPP slår samman mediebyråer. Det är några av nyheterna i morgonsvepet.


Ämnen i artikeln:

MorgonsvepetAlphabetYoutubeÅldersdiskrimineringWPPMediacomMindshareFacebookData

Googles ägarbolag Alphabet rapporterar kvartalssiffror något under förväntan för första kvartalet 2022. Reklamintäkterna för Youtube ökade med 14,9 procent till 6,87 miljarder dollar, men missade analytikernas förväntade 7,51 miljarder dollar,

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Resumé får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.