Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

100 procent hårdträning

Publicerad: 1 April 2009, 12:41


100 procent hårdträning

I dag lanseras kampanjen ”100 % Ren hårdträning”. Med kampanjen som tagits fram av Futurniture vill STAD (Stockholm förebygger alkohol och drogproblem) lyfta fram ett hårt men rent träningsideal som unga killar kan identifiera sig med. Istället för pekpinnar och moralkakor förmedlas ett enkelt budskap: Riktig styrketräning handlar inte om vad man tar, utan om vad man ger. Alltså 100%.

Kampanjen frontas av Musse Hasselvall och handlar till stor del om en ny träningskultur – chinning, som är en friare form av chin-ups.

– Det har hänt enormt mycket på gymmen de senaste åren. Folk vill inte bara bygga för att bli stora utan man vill även ha funktionell styrka. Så föddes chinningkulturen, säger han i en kommentar.

100 procent hårdträning

Kund: STAD - Stockholm förebygger alkohol och drogproblem
Byrå: Futurniture
Arbetsgrupp: Frida Eriksson projektledare, Peter Målqvist, Per Starck, Rebecca Sellei produktionsledare, Jani Niilivirta och Fredrik Nilsson art directors, Björn Wigenius copywriter, Kate Breineder webb-ad, Philip Arvidsson flash, Jon Karlsson, John Axel Eriksson webb.
Pr-byrå: StandbergHaage
Produktionsbolag webbeffekter: Lillasyster
Produktionsbolag webbfilmer: Tjockishjärta
Produktionsbolag “Chinners”: Degauss
Regisörer: Daniel Annefelt och Mats Karsvall

Linus Fremin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.