Nyheter
14 svenska nomineringar i Film
Publicerad: 19 juni 2008, 13:31
Sverige får 14 nomineringar i kategorin Film i Cannes Lions. Flest får DDB Stockholm med fem nomineringar och Forsman & Bodenfors med tre.
LF
Linus Fremin
CANNES: Sveriges 14 nomineringar fördelas på följande sätt:
5 nomineringar
DDB Stockholm får tre stycken för Skoda för kampanjerna ”Factory”, ”Skoda Gereenline” och ”How safe is your workplace?”. De får även en för ”Letters” och McDonalds och en för ”Impulses” och Entercard.
3 nomineringar
Forsman & Bodenfors får en för ”SCA Hygiene Libero” och Libero, en för ”Answer” och Tele2 och en för ”SOS Live Earth” och COW.
2 nomineringar
Saatchi & Saatchi får en för ”Scary” och Norrmejerier och en för ”Enjoy the silence” och Sony Ericsson.
ANR BBDO får två stycken för Folksam med bidragen ”Boardroom” och ”Whiplash”.
1 nominering
Åkestam Holst får en för ”Horse betting” och ATG.
Garbergs får en för ”Mobile TV” och Telenor.
Lejonen i Film delas ut på lördag kväll.