Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

22 svenska nomineringar i Cyber

Publicerad: 17 juni 2008, 07:58

Sverige går fortsatt bra i Cyberkategorin i Cannes Lions. När shortlisten släpptes visade det sig att Sverige har hela 22 nomineringar.


Svenskarna fortsätter nå framgångar i Cyber i Cannes Lions. Åtminstone om man får tro shortlisten. Hela 12 svenska byråer är nominerade. Men den riktiga giganten är som vanligt USA med totalt 65 nomineringar.

Värt att notera bland svenskarna är att förre vinnaren Farfar endast har två nomineringar. Lowe Brindfors blir bästa svensk med fyra nomineringar.

Great Works fick två för V&S Absolut Spirits.
Scholz & Friends fick en för Fondberg & Co.
Lowe Brindfors fick tre för Stella Artois och en för Folkoperan.
DDB Stockholm fick en för Volkswagen och två för Försvarsmakten.
Forsman & Bodenfors fick två för Ikea.
Acne Creative fick en för Snowmen Solutions.
Farfar fick två för Nokia
Garbergs fick en för Telenor.
Åkestam Holst fick en för Norrlands Guld och en för Posten
North Kingdom fick två för Coca Cola Germany
Jung von Matt fick en för BMW.
Daddy fick en för Telia Sonera.

Linus Fremin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.